KSZTAŁTY I KOLORY
Kształty i Kolory zawierają płytki z 16 różnymi kształtami i kolorami. Każdy kształt występuje w 3 rodzajach: w dwóch wielkościach, w takim samym kolorze oraz w płytce w podobnym kształcie. Dopasowanie („parę”) stanowią dwie lub trzy płytki o takim samym bądź podobnym kształcie.
Rozpoczynając grę można wybrać tylko te płytki, które przedstawiają kształty w różnych wielkościach np. tylko koła, trójkąty i kwadraty. Pomaga to w wytłumaczeniu i zrozumieniu zasad gry.
Kształty i Kolory można wymieszać z Liczby i Ilości. Tworzy to doskonałą zabawę, a zarazem ćwiczenie różnorodności kształtów, kolorów, liczb i ilości.
Kształty i Kolory razem z Liczby i Ilości stanowią trzecią serię gier Match Learner ™.
Wiek: 2+.
Zawartość opakowania: 16 kompletów ( 48 płytek) i zasady gry.
Propozycje gier: Match Learner ™ Kształty i Kolory oraz Liczby i Ilości :
Ułatwisz sobie włożenie płytek do tuby układając wszystkie płytki w stos i wsuwając na nie tubę z góry.
1. Dobieraj płytki w grupy dwóch, trzech lub czterech. Płytki powinny być dopasowane odpowiednio do ich kształtów, kolorów, liczby i ilości. Przykładowo: Czy możesz znaleźć dwie płytki z kształtem serca? Czy możesz znaleźć trzy płytki o kształcie domku? Czy możesz znaleźć cztery płytki z wartością pięć?
2. Baw się kształtami. Zapytaj dziecko czy może znaleźć jeden kwadrat, trójkąt i koło, lub czy może wybrać dwie gwiazdki, itd…
3. Baw się kolorami. Zapytaj dziecko ile płytek z kolorem żółtym potrafi znaleźć lub jakie kolory widzi na żaglach łódek?
4. Baw się liczbami. Ułóż liczby po kolei. Nazwij głośno każdą z liczb “jeden, dwa, trzy…” Czy możesz znaleźć cyfrę 4? Cyfra nr 2 jest pomarańczowa, czy możesz znaleźć cyfrę 2?
5. Baw się ilościami. Czy możesz znaleźć płytkę z pięcioma przedmiotami? Jak dużo marchewek ma króliczek? Czy możesz znaleźć dwie płytki, które sumują się do 9 (np.6 i 3)?
6. Baw się kształtami. Czy możesz ułożyć kwadraty od największego do najmniejszego? Które kółko jest najmniejsze? Który trójkąt jest największy? Która gwiazdka jest średnia (nie największa i nie najmniejsza).
7. Rozmawiaj o obrazkach. Wybierz kilka płytek i opisz to co widzisz. Jakiego kształtu jest piłka? Kto może grać w piłkę? Gdzie chodzi się grać w piłkę?
8. Śpiewaj piosenki. Wybierz płytkę i zaśpiewaj piosenkę o tym co widzisz. Na przykład wybierając płytkę z gwiazdką zaśpiewaj piosenkę:
Mrugaj mrugaj, gwiazdko, nam,
Wiedzieć chcę, skąd jesteś tam!
W górze ponad światem lśnisz,
Niby diament w niebie tkwisz.
Mrugaj mrugaj, gwiazdko, nam,
Wiedzieć chcę, skąd jesteś tam!
9. Opowiadaj historię. Wybierz kilka płytek i opowiedz swoją historię. Jeśli w zabawie bierze udział kilkoro dzieci, mogą tworzyć historię razem wybierając płytki po kolei i dopowiadając ciąg dalszy historii.
10. Licz boki w figurach geometrycznych. Ile boków ma trójkąt? Czy możesz policzyć boki kwadratu?
11. Graj w memory. Wybierz kilka płytek. Odwróć je obrazkiem do dołu i wymieszaj. Graj dobierając je w pary.
12. Pracuj z pojęciami i ich przeciwieństwami. Niedźwiedź śpi - jakie jest przeciwieństwo snu? Jak myślisz, czy na zewnątrz jaskini niedźwiedzia jest zimno czy ciepło? A jak jest w środku?
13. Pracuj z przyimkami. Które torty są na najwyższej półce? Które są na środkowej? Czy cukiernik stoi przed czy za ciastkami?
14. Znajdź przyjaciół. Gdy w zabawie bierze udział kilkoro dzieci, rozdajesz jedną płytkę każdemu dziecku. Następnie dzieci powinny porównać swojej płytki z płytkami kolegów, jeśli obrazki na płytkach pasują do siebie dzieci tworzą parę.